Category : Q&A

Czy zarchiwizowane w Sygnanet zgłoszenia mogę pobrać z archiwum i przechowywać w innym miejscu?

Czy zarchiwizowane w Sygnanet zgłoszenia mogę pobrać z archiwum i przechowywać w innym miejscu?

Klient, jako właściciel danych, decyduje o okresie przechowywania zgłoszeń w Sygnanet. W każdej chwili może pobrać dokumentację i archiwizować ją w dowolnym, wybranym przez siebie miejscu.

Warto jednak podkreślić, że wszystkie archiwizowane w Sygnanet zgłoszenia przechowywane są w postaci bezpiecznej, zaszyfrowanej, zgodnej z RODO. Oznacza to, że nikt poza uprawnionymi odbiorcami zgłoszeń nie ma dostępu do dokumentacji.

Jeżeli klient chce pobrać zgłoszenie i archiwizować je w innym, dowolnym miejscu – np. na dysku zewnętrznym czy w chmurze – może to zrobić w każdym momencie. Rekomendujemy jednak – ze względu na bezpieczeństwo firmy/organizacji – aby wszystkie pobrane zgłoszenia przechowywać w formie zaszyfrowanej. W ten sposób firma/organizacja podwyższa bezpieczeństwo dokumentów na wypadek wycieku i postępuje zgodnie z wymogami RODO.


Jeśli interesuje Cię temat sygnalistów, zobacz webinar “Ochrona organizacji i sygnalistów – szybkie wdrożenie bezpiecznego kanału dla sygnalistów w firmie.”:


Sygnanet.pl – szyfrowany kanał do zgłaszania nadużyć w firmach i anonimowej komunikacji usprawniającej rozwój firm