Uprawnienia użytkowników Sygnanet są różne. Od roli, jaką posiada dany użytkownik zależy przypisanie zgłoszenia. O tych uprawnieniach decyduje Główny odbiorca zgłoszeń.
Uprawnienia użytkowników Sygnanet
Poniżej prezentujemy jakie uprawnienia mogą mieć użytkownicy Sygnanet.
Główny odbiorca zgłoszeń
Pełni najważniejszą rolę w systemie. Główny odbiorca zgłoszeń otrzymuje powiadomienia o wszystkich zgłoszeniach oraz może: odczytać zgłoszenie, zmienić jego status, korespondować z sygnalistą, zarządzać kategoriami i użytkownikami.
Odbiorca zgłoszeń
Odbiorca zgłoszeń otrzymuje powiadomienia o zgłoszeniach tylko z kategorii, które zostały mu przydzielone. Może: odczytać takie zgłoszenie, zmienić jego status i korespondować z sygnalistą. Odbiorca zgłoszeń może również odczytać inne zgłoszenie (z innej kategorii), które zostało mu udostępnione przez Głównego odbiorcę zgłoszeń.
Administrator
Administrator pełni rolę zarządzającą użytkownikami i kategoriami. Może to być tzw. „osoba techniczna” np. pracownik działu IT.
Audytor
Audytor ma tylko i wyłącznie wgląd w zgłoszenia (może je odczytać).
Główny odbiorca zgłoszeń | Odbiorca zgłoszeń | Administrator | Audytor | |
---|---|---|---|---|
Powiadomienie o zgłoszeniu | TAK | TAK* dla kategorii dla której otrzymał dostęp | ||
Odczytanie zgłoszenia | TAK | TAK* dla kategorii dla której otrzymał dostęp | Tak | |
Zmiana statusu zgłoszenia | TAK | TAK* dla kategorii dla której otrzymał dostęp | ||
Korespondencja z sygnalistą | TAK | TAK* dla kategorii dla której otrzymał dostęp | ||
Zarządzanie kategoriami | TAK | Tak | ||
Zarządzanie użytkownikami | TAK | Tak |
Podsumowując. Nie każdy użytkownik Sygnanet może przypisać zgłoszenie do siebie. Do odczytu i procedowania zgłoszeń mają uprawnienia Główny odbiorca zgłoszeń i Odbiorca zgłoszeń. Tylko Główny odbiorca zgłoszeń może odczytać każde zgłoszenie, natomiast Odbiorca zgłoszeń może odczytać tylko zgłoszenia, do których otrzymał dostęp od Głównego odbiorcy zgłoszeń.
Zaznaczmy, że system pozwala, aby funkcja Głównego odbiorcy zgłoszeń przysługiwała więcej niż jednej osobie. Dlatego zgłoszenie może procedować dowolna ilość Głównych odbiorców zgłoszeń i Odbiorców zgłoszeń.
Sygnanet.pl – szyfrowany kanał do zgłaszania nadużyć w firmach i anonimowej komunikacji usprawniającej rozwój firm
Przeczytaj również
Whistleblowing. Jak Twoja firma może zyskać na wdrożeniu systemu do zgłaszania nieprawidłowości