Category : Wszystko o Sygnanet

Zgłoszenie nieprawidłowości za pomocą Sygnanet – jak to zrobić?

Zgłoszenie nieprawidłowości za pomocą Sygnanet – jak to zrobić?

Zgłoszenie nieprawidłowości za pomocą Sygnanet jest proste i intuicyjne. W tym przypominający zwykły formularz kanale, zaszyliśmy silne algorytmy szyfrujące, wykorzystujące najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Sygnanet to bezpieczny, szyfrowany kanał dla sygnalistów, za pomocą którego pracownicy mogą dokonać anonimowego zgłoszenia nieprawidłowości. Jeśli zastanawiasz się czy to rozwiązanie będzie odpowiednie dla Twojej organizacji lub Twoja firma już korzysta z Sygnanet, a ty nie wiesz jak dokonać zgłoszenia, przeczytaj ten wpis i zobacz jakie to proste!

Zgłoszenie nieprawidłowości za pomocą Sygnanet – jak to zrobić?

Firma, która korzysta z narzędzia Sygnanet otrzymuje dedykowany adres www zaraz po dokonaniu rejestracji w systemie.

Bezpieczny kanał sygnalisty wygląda w ten sposób:

Korzystając z tego kanału pracownik może dokonać w pełni bezpiecznego zgłoszenia nieprawidłowości. Kanał jest dostępny z każdego urządzenia 24h na dobę. Zarówno treść zgłoszenia, jak i załączniki zostaną zaszyfrowane i w takiej postaci wysłane do odbiorcy zgłoszenia.

Z kanału korzystaj jak z tradycyjnego formularza. Wpisz treść zgłoszenia i – jeśli chcesz – dodaj załączniki takie jak zdjęcia czy dokumenty, które mogą być dowodem w sprawie.

Jeśli ten formularz wydaje Ci się zbyt skomplikowany, zobacz dokładny opis >>> Jak wygląda bezpieczny kanał sygnalisty Sygnanet?

PDF z potwierdzeniem nadania

Po wysłaniu zgłoszenia otrzymasz taki komunikat:

Uwaga! Zapisz identyfikator i hasło oraz KONIECZNIE pobierz PDF z potwierdzeniem nadania!

Identyfikator i hasło są inne dla każdego zgłoszenia i umożliwiają korzystanie ze skrzynki odbiorczej sygnalisty. PDF z potwierdzeniem nadania jest dowodem wysyłki zgłoszenia. W tym dokumencie zapisano także wspomniany indywidualny identyfikator i hasło do skrzynki sygnalisty dla tego zgłoszenia – przydatne, jeśli nie zapisałeś tych informacji lub je zgubiłeś.

Logowanie do skrzynki odbiorczej sygnalisty

Zauważ, że w prawym górnym rogu na stronie bezpiecznego kanału sygnalisty znajduje się link do skrzynki odbiorczej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, co dzieje się z Twoim zgłoszeniem, przejdź do skrzynki i zaloguj się (skorzystaj z indywidualnego identyfikatora i hasła, które znajdziesz w PDFie z potwierdzeniem nadania).

Po zalogowaniu skrzynka odbiorcza wygląda w ten sposób:

Znajdziesz tu takie informacje:

  • datę utworzenia zgłoszenia czyli datę wysłania zgłoszenia przez sygnalistę
  • datę odczytania zgłoszenia czyli datę odebrania (odszyfrowania) wiadomości przez firmę
  • całą historię konwersacji – sygnalista i odbiorca zgłoszenia mogą cały czas korespondować, np. sygnalista może odpowiedzieć na dodatkowe pytania czy przesłać nowe dowody w sprawie, a odbiorca zgłoszenia poinformować o postępach w dochodzeniu etc. Historia konwersacji jest cały czas widoczna w skrzynce sygnalisty
  • sygnalista może w każdej chwili pobrać informacje o aktualnym stanie zgłoszenia (zawiera datę utworzenia i odczytania zgłoszenia oraz całą historię konwersacji)

Jeśli masz pytania dotyczące korzystania z bezpiecznego kanału sygnalisty Sygnanet, skontaktuj się z nami kontakt@sygnanet.pl

Chcesz sprawdzić jak działa system? Zamów bezpłatną prezentację:

Dowiedz się więcej: Wszystko o Sygnanet