Category : Wszystko o Sygnanet

Zgłoszenie nieprawidłowości za pomocą Sygnanet – jak to zrobić

Zgłoszenie nieprawidłowości za pomocą Sygnanet – jak to zrobić

Zgłoszenie nieprawidłowości za pomocą Sygnanet jest proste i intuicyjne. W tym przypominający zwykły formularz kanale zaszyliśmy silne algorytmy szyfrujące, wykorzystujące najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Sygnanet to bezpieczny, szyfrowany kanał dla sygnalistów, za pomocą którego pracownicy mogą dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Także w pełni anonimowo, jeśli pracodawca tak zdecyduje. Jeśli zastanawiasz się, czy to rozwiązanie będzie odpowiednie dla Twojej organizacji lub Twoja firma już korzysta z Sygnanet, a ty nie wiesz, jak dokonać zgłoszenia, przeczytaj ten wpis i zobacz jakie to proste!

Zgłoszenie nieprawidłowości za pomocą Sygnanet – jak to zrobić?

Firma, która korzysta z narzędzia Sygnanet otrzymuje dedykowany adres www zaraz po dokonaniu rejestracji w systemie.

Bezpieczny kanał sygnalisty może wyglądać w ten sposób. To przykładowy formularz do wysyłania zgłoszeń anonimowych:

Korzystając z tego kanału (bezpiecznej strony www), pracownik może dokonać w pełni bezpiecznego zgłoszenia nieprawidłowości. Kanał jest dostępny z każdego urządzenia 24 h na dobę. Zarówno treść zgłoszenia, jak i załączniki zostaną zaszyfrowane i w takiej postaci wysłane do odbiorcy zgłoszenia.

Z kanału korzystaj jak z tradycyjnego formularza. Wpisz treść zgłoszenia i – jeśli chcesz – dodaj załączniki takie jak zdjęcia czy dokumenty, które mogą być dowodem w sprawie.

Jeśli ten formularz wydaje Ci się zbyt skomplikowany i chcesz dowiedzieć się więcej, zobacz dokładny opis >>> Jak wygląda bezpieczny kanał sygnalisty Sygnanet?

PDF z potwierdzeniem nadania

Po wysłaniu zgłoszenia otrzymasz taki komunikat:

PDF z potwierdzeniem nadania zgłoszenia w Sygnanet

Uwaga! Zapisz identyfikator i hasło oraz KONIECZNIE pobierz PDF z potwierdzeniem nadania!

Identyfikator i hasło są inne dla każdego zgłoszenia i umożliwiają korzystanie ze skrzynki odbiorczej sygnalisty. PDF z potwierdzeniem nadania jest dowodem wysyłki zgłoszenia. W tym dokumencie zapisano także wspomniany indywidualny identyfikator i hasło do skrzynki sygnalisty dla tego zgłoszenia – przydatne, jeśli nie zapisałeś tych informacji lub je zgubiłeś.

Logowanie do skrzynki odbiorczej sygnalisty

Zauważ, że w prawym górnym rogu na stronie bezpiecznego kanału sygnalisty znajduje się link do skrzynki odbiorczej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, co dzieje się z Twoim zgłoszeniem, przejdź do skrzynki i zaloguj się (skorzystaj z indywidualnego identyfikatora i hasła, które znajdziesz w PDFie z potwierdzeniem nadania). Jeśli Odbiorca Twojego zgłoszenia posiada Twój adres email, może wysłać do Ciebie informację, że w skrzynce odbiorczej znajduje się nowa wiadomość.

Po zalogowaniu skrzynka odbiorcza wygląda w ten sposób:

Znajdziesz tu takie informacje:

  • datę utworzenia zgłoszenia czyli datę wysłania zgłoszenia przez sygnalistę
  • datę odczytania zgłoszenia czyli datę odebrania (odszyfrowania) wiadomości przez firmę
  • całą historię konwersacji – sygnalista i odbiorca zgłoszenia mogą cały czas korespondować, np. sygnalista może odpowiedzieć na dodatkowe pytania czy przesłać nowe dowody w sprawie, a odbiorca zgłoszenia poinformować o postępach w dochodzeniu etc. Historia konwersacji jest cały czas widoczna w skrzynce sygnalisty
  • sygnalista może w każdej chwili pobrać informacje o aktualnym stanie zgłoszenia (zawiera datę utworzenia i odczytania zgłoszenia oraz całą historię konwersacji)

Jeśli masz pytania dotyczące korzystania z bezpiecznego kanału sygnalisty Sygnanet, skontaktuj się z nami kontakt@sygnanet.pl


Chcesz sprawdzić, jak działa system? Zamów bezpłatną prezentację:


Dowiedz się więcej: Wszystko o Sygnanet