Category : Wszystko o Sygnanet

Sygnanet i rejestr zgłoszeń – w zgodzie z ustawą o sygnalistach

Sygnanet i rejestr zgłoszeń – w zgodzie z ustawą o sygnalistach

Sygnanet, dla pełnej zgodności z projektem ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa, prowadzi automatyczny rejestr wszystkich zgłoszeń. Gdzie go znajdziesz? W panelu odbiorcy Sygnanet. Dodaliśmy tam zakładkę „Rejestr zgłoszeń”.

Rejestr zgłoszeń w Sygnanet

W rejestrze znajdują się wszystkie pola, które wymaga ustawa:

  • numer (identyfikator zgłoszenia),
  • data złożenia zgłoszenia,
  • data zakończenia procedowania zgłoszenia,
  • przedmiot naruszenia,
  • podjęte działania następcze,
  • dane osobowe sygnalisty i osoby/osób wymienionych w zgłoszeniu,
  • adres do kontaktu z sygnalistą.

Dodatkowo, dla łatwiejszej nawigacji: etykieta zgłoszenia, informacja czy zgłoszenie zostało zarchiwizowane i jego status.

Pola te wypełnią się automatycznie po uzupełnieniu protokołu końcowego procedowanego zgłoszenia.

Dla zachowania pełnej poufności zgłoszeń, pola pozostają zaszyfrowane. Aby zapoznać się z ich treścią i pobrać rejestr zgłoszeń, należy je odszyfrować używając hasła użytkownika podanego przy rejestracji.

Użytkownik nie musi pobierać pełnego rejestru – dzięki bogatym filtrom można zapoznać się tylko z wybranymi zgłoszeniami.

Dlaczego warto i należy prowadzić rejestr wszystkich zgłoszeń o nieprawidłowościach?

Prowadzenie rejestru wszystkich zgłoszeń o nieprawidłowościach w firmie jest bardzo ważne z kilku powodów.

Zapewnia pełną kontrolę nad procesem obsługi zgłoszeń i pozwala na łatwe śledzenie postępów w ich rozpatrywaniu.

Rejestr umożliwia analizę zgłoszeń i identyfikację trendów w nieprawidłowościach. Pozwala to na wczesne wykrycie problemów w firmie i podjęcie działań zapobiegawczych.

Prowadzenie rejestru jest również ważne z punktu widzenia przestrzegania przepisów prawnych. W niektórych krajach, takich jak Polska, prawo zobowiązuje firmy do prowadzenia takiego rejestru.

Rejestr może być również ważnym narzędziem dla audytorów i kontrolerów. Dzięki niemu mogą weryfikować, czy firma przestrzega swoich własnych procedur i zasad.

W związku z powyższym, prowadzenie rejestru wszystkich zgłoszeń o nieprawidłowościach w Sygnanet jest nie tylko dobrą praktyką, ale również wymaganym elementem przestrzegania prawa i zapewnienia właściwego funkcjonowania firmy. Warto podkreślić, że Sygnanet prowadzi rejestr automatycznie. Oznacza to, że nie trzeba go tworzyć, ani wypełniać żadnych dodatkowych pól ręcznie. Niezbędne elementy rejestru zostaną uzupełnione zgodnie z procedowanym zgłoszeniem.


Chcesz sprawdzić jak działa system? Zamów bezpłatną prezentację:


Dowiedz się więcej: Wszystko o Sygnanet