Category : Sygnalista

Radca prawny Monika Krawczyk partnerem Sygnanet

Radca prawny Monika Krawczyk partnerem Sygnanet

Mecenas Monika krawczyk zaznajomi Państwa z obowiązkami związanymi z zapewnieniem szeroko pojętej zgodności organizacji w obszarze ochrony sygnalistów.

Radca prawny kieruje swoją ofertę do podmiotów działających w sektorze prywatnym oraz publicznym (jednostki samorządu terytorialnego) oraz w sektorze świadczącym usługi finansowe.

Zyskując takiego partnera biznesowego otrzymaliśmy cenne, merytoryczne wsparcie w zakresie postanowień dyrektywy i ustawodawstwa polskiegomówi Katarzyna Abramowicz, prezes Sygnanet.pl. Mecenas Monika Krawczyk posiada szeroką wiedzę w obszarach compliance, systemu zgłaszana nieprawidłowości, ochrony sygnalistów i ochrony danych osobowych. Zachęcam do zapoznania się z ofertą pani Mecenas i zwrócenia szczególnej uwagi na ciekawą ofertę szkoleniową.

Mecenas Monika Krawczyk – radca prawny z doświadczeniem w obsłudze prawnej przedsiębiorców.  Zainteresowania zagadnieniami związanymi z tematyką sygnalistów skłoniły ją do ukończenia studiów podyplomowych Compliance w organizacji na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i podjęcia na tej samej uczelni  studiów podyplomowych II edycji Menadżer systemu zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów.

Ukończyła także studia podyplomowe z zakresu Inspektora Ochrony danych osobowych.

Poznaj pełną ofertę:

OFERTA

  • Organizowanie i przeprowadzanie szkoleń dla kadry kierowniczej oraz personelu/pracowników danej organizacji,
  • Pomoc w opracowaniu i wdrażaniu czy modyfikacji procedur mających na celu m.in.:
  • Zachęcanie i umożliwianie zgłaszania nieprawidłowości wraz ze wskazaniem sposobów ich zgłaszania i dostępnych kanałów; hierarchiczności zgłaszania nieprawidłowości;
  • Wskazanie sposobów zapewnienia bezpieczeństwa osobom zgłaszającym nieprawidłowości, ze szczególnym naciskiem na gwarancję poufności i anonimowości zgłoszenia oraz zapobieganie odwetowi; ochronę zatrudnienia;
  • Procedowanie ze zgłoszonymi nieprawidłowościami, w tym sposobu wyznaczania bezstronnych osób lub działu do komunikacji z sygnalistą; terminowości przekazywania informacji zwrotnej dot. zgłoszenia;
  • Określenie zasad komunikacji z zewnętrznym kanałem raportowania;
  • Identyfikację zagrożeń, wprowadzanie działań następczych i przeciwdziałanie nieprawidłowościom;
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie zgłaszania nieprawidłowości.

Ww. procedury muszą uwzględniać wymogi formalne (m.in. przepisy, dobre praktyki), kanały komunikacji (zapewniające szeroko pojęte bezpieczeństwo,  w tym anonimowość) oraz otoczenie organizacyjne (m.in. zasoby ludzkie, kulturę).

Modyfikacja procedur mających na celu wprowadzenie w organizacji systemu zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów wiąże się z koniecznością dostosowania ich treści do wymogów Dyrektywy; mowa tu m.in. o procedurach i dokumentach dotyczących:

  • polityki ryzyka,
  • regulaminów organizacyjnych,
  • polityki compliance,
  • regulaminu pracy,
  • polityki ochrony danych osobowych,
  • polityki bezpieczeństwa informacji,
  • kodeksu etyki,
  • instrukcji kancelaryjnej,
  • polityki AML
  • czy zakresu obowiązków pracowniczych.

Przykładowa tematyka szkolenia, obejmującego podstawowe pojęcia z zakresu zgłaszania nieprawidłowości i ochrony  sygnalistów:

1. Sygnalista –  informacje ogólne:

a. definicja;

b. termin wprowadzenia rozwiązań dot. sygnalistów – osób zgłaszających nieprawidłowości w organizacji;

c. obowiązki  pracodawców sektora publicznego i prywatnego w zakresie wdrażania procedur zgłaszania nieprawidłowości;

d. dotychczas obowiązujące uregulowania prawne dot. zgłaszania nieprawidłowości;

2. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 23.10.2019 r w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii:

a. zakres przedmiotowy i podmiotowy;

b. wyłączenia z zakresu obowiązywania Dyrektywy;

c. przesłanki objęcia ochroną sygnalistów;

d. konsekwencje niewdrożenia procedur zgłaszania nieprawidłowości w organizacji;

3. Procedury wewnętrzne dot. systemu zgłaszania nieprawidłowości:

a. znaczenie procedur w kontekście ochrony sygnalisty;

b. możliwe kanały zgłoszeń nieprawidłowości: kanały wewnętrzne i zewnętrzne; wymogi dotyczące ich stosowania;

c. zgłoszenie wewnętrzne: tryb procedowania, hierarchiczność, termin rozpoznania zgłoszenia, działania następcze;

d. przesłanki publicznego ujawnienia nieprawidłowości;

4. Odpowiedzialność Pracodawcy w zakresie ochrony sygnalistów:

a. obowiązki zachowania anonimowości i poufności;

b. zakres przetwarzania danych osobowych       

c. rejestrowanie zgłoszeń;

5. Ochrona prawna sygnalistów:

a. ochrona przed działaniami odwetowymi, mobbingiem, dyskrymnacją;

b. sposoby wsparcia sygnalistów (szkolenia, porady);

6.  Technologiczne formy wsparcia systemu zgłaszania nieprawidłowości.


Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani współpracą z Panią Mecenas zachęcamy do kontaktu:

r. pr. Monika Krawczyk

m.krawczyk@kancelariakrawczyk.pl

tel. +48 61 852 13 70  

tel. kom. +48 601 99 55 77